Forum FOBIA SPOŁECZNA - ogólnopolska strona dla lękliwych społecznie. Strona Główna FOBIA SPOŁECZNA - ogólnopolska strona dla lękliwych społecznie.
Forum dla wszystkich cierpiących na fobię społeczną - socjofobię. Powoduje ona lęk i stres w sytuacjach towarzyskich i społecznych, co skutkuje unikaniem ich. To wciąż mało znana fobia w Polsce, ale nie jesteś z tym sam(a)!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Relaksacja, rozluźnienie mieśni - najlepsze metody.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FOBIA SPOŁECZNA - ogólnopolska strona dla lękliwych społecznie. Strona Główna -> Leki; terapie; inne skuteczne metody leczenia fobii społecznej; zioła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
damio



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:12, 17 Lip 2008    Temat postu: Relaksacja, rozluźnienie mieśni - najlepsze metody.

Szukam naturalnych metod relaksacji na rozluznienie miesni,sciegien i innych partii ciala opartych na jakichs cwiczeniach,medytacja czy cokolwiek innego bez wspomagania chemicznego.Zaraz napisze po co...

No wiec zauwazylem ze nie mam zadnych padaczkowych sklonnosci(naduzywalem lekow,alkoholu i innego rodzaju mixów ktore powoduja ze normalny czlowiek ma prawo dostac padaczki,wnioskuje wiec ze jestem padaczko-odporny).

A mimo to potrafia mi sie miesnie trzasc przy napinaniu ich i byc napiete bez powodu co zanika całkowicie po benzo i po alkoholu szczegolnie po benzo,powiem wprost jak osiagnac rozluznienie stan miesni ktory jest po benzodiazepinach??? z tego co obserwuje ludzi to oni sa bliscy stanu po benzo(jesli chodzi o stan miesni) dlaczego moje miesnie lubia mnie tak denerwowac i czy to powoduje to ze w organizmie brakuje tego odpowiednika naturalnego benzodiazepin co tez wplywaja na receptor GABA.W fobii spolecznej jest udowodnione ze ludzie ci maja niedobor wytwarzanych przez organizm endozepin(?)(jesli komus by zalezalo na dokladnej nazwie to dostarcze ale ogolnie chodzi o to ze przy mojej fobii zauwazylem ze miesnie calego organizmu napwet jesli nie sa poddane sytuacji stresogennej to i tak sa napiete bez powodu.

Jesli chodzi o benzo to spasowaly mi od poczatku to tak jakby to cos czego mi brakowalo do tej pory,jak do tej pory nie mialem efektow odstawiennych benzo i nie podwyzszam dawek i generalnie nie mam i nie mialem uzaleznienia fizycznego od benzo(napewno bym o tym wiedzial).
SKRÓT - JAK UZYSKAĆ W NATURALNY SPOSóB NP POPRZEZ RELAKSACJE STAN ROZLUŹNIENIA MIĘŚNI I POCZUCIA OPANOWANIA CIAŁA JAK PO BENZODIAZEPINACH?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sm
Nieaktywn(a/y)


Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:15, 17 Lip 2008    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sm dnia Wto 12:09, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
damio



Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: mężczyzna

PostWysłany: Czw 14:33, 17 Lip 2008    Temat postu:

a moze jakies cwiczenia fizyczne samodzielnie wykonywane?
Generalnie sport to trzeba miec z kim i gdzie uprawiac i tak np dla mnie co by bylo dobre to zawsze jakies przeszkody sa np:
1)tenis ziemny nie ma za bardzo z kim i drogo
2)tenis stolowy-latwiej kogos znalesc ale dla mnie to mało męczące jest bo potrafilem grac doslownie 24h non stop nie rozluzni miesni na tyle co trzeba,ale i tak nie wiem gdzie znalesc kogos do gry i to podstawowy problem.
3)inne: silownia(brak rekreacji),basen(gdzie tutaj rozciaganie miesni,tymbardziej ze nie umie tak na serio plywac tylko pieskiem Lol )badminton(dobry ale kto w to gra?(dla mnie byloby to spoko polaczenie tenisa z pinglem), no generalnie pilkne nozna lubie ale jeszcze wiekszy problem z znalezieniem ludzi do gry(zespolowa gra) koszykowka - jestem niski raczej odpada tak samo siatkowka chociaz mozna na sile byc rozgrywajacym. co tu jeszcze brak pomyslow Lol .

Najwiekszy problem to organizacja i znalezienie ludzi do gry no i takich co sa na jakims srednim poziomie zeby sie nie nudzic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Korred



Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:22, 17 Lip 2008    Temat postu:

sproboj metody Jacobsona
mielismy pokaz na zajeciach, polega na napinaniu i rozluznianiu odpowiednich miesni
w necie mozna znalezc pliczek z nagrana technika, wystarczy poszukac
ja osobiscie nie probowalem ale kolezanka, ktora to stosuje mowila, ze bardzo jej pomaga
aha, tylko nie licz na natychmiastowe efekty, na poczatku moga wystapic trudnosci i moze sie pojawiac napiecie zamiast rozluznienia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mops



Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląsk
Płeć: mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:21, 18 Lip 2008    Temat postu:

Mnie wprowadzić się w lekki stan oprężenia a tym samym rozluznienia mieśni pomaga medytacja Vipassana, metoda bardzo pracochłonna ale efekty dla zdrowia moga być niesamowite. Ja praktykuje dopiero parę dni, ale jestem zadowolony. Wesoly Nie potrafie odpowiedzieć ile to wpływa na redukcje napięcia w mięśniach, bo aktualnie już nie towarzyszy mi tak silne napięcie jak kiedyś, ale uważam że częściowo na pewno je redukuje.

Nie spróbujesz nie bedziesz wiedział Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alutka



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: kobieta

PostWysłany: Śro 12:35, 20 Sie 2008    Temat postu:

a co powiecie na masaże np kręgoslupa?
moj masazysta stwierdzil ze mam niespotykanie spięte miesnie kregosłupa, ktore usiskają rózne organy i moga powodowac objawy nerwicowe
dawno juz nie bylam na masazu, ale chyba je wznowie ...

ps. wrzucicie linki do ww. metod relaksacji? Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alutka dnia Śro 12:36, 20 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alutka



Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: kobieta

PostWysłany: Pon 18:01, 08 Wrz 2008    Temat postu:

Korred napisał:
sproboj metody Jacobsona
mielismy pokaz na zajeciach, polega na napinaniu i rozluznianiu odpowiednich miesni


wyslesz mi na e-maila ? Embarassed
mam fizyczne objawy lęków Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SharkyPL



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tam, gdzie Cannabis dziko rośnie...
Płeć: mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:13, 13 Wrz 2008    Temat postu:

Spróbuj naparu z damiany, melissy, niebieskiego lotosu, lactuca virtosa (cyz jakoś tak, sałata jadowita w każdym bądź razie), kocimiętki.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SharkyPL dnia Sob 17:14, 13 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
et
Nieaktywn(a/y)


Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 1253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: kobieta

PostWysłany: Nie 21:20, 10 Kwi 2011    Temat postu:

http://www.seremet.org/kurs-relaksacji/ można sobie załatwić maile z metodami relaksacji dla początkujących Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bhagawad



Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5

Płeć: kobieta

PostWysłany: Śro 11:08, 27 Kwi 2011    Temat postu:

et napisał:
http://www.seremet.org/kurs-relaksacji/ można sobie załatwić maile z metodami relaksacji dla początkujących Mruga

Na dobrą radę to trzeba sobie poczekac............., nawet prawie 3 lata Lol


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bryzaw



Dołączył: 25 Maj 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: kobieta

PostWysłany: Śro 20:24, 25 Maj 2011    Temat postu: Re: Relaksacja, rozluźnienie mieśni - najlepsze metody.

damio napisał:
Szukam naturalnych metod relaksacji na rozluznienie miesni,sciegien i innych partii ciala opartych na jakichs cwiczeniach,medytacja czy cokolwiek innego bez wspomagania chemicznego.Zaraz napisze po co...

No wiec zauwazylem ze nie mam zadnych padaczkowych sklonnosci(naduzywalem lekow,alkoholu i innego rodzaju mixów ktore powoduja ze normalny czlowiek ma prawo dostac padaczki,wnioskuje wiec ze jestem padaczko-odporny).

A mimo to potrafia mi sie miesnie trzasc przy napinaniu ich i byc napiete bez powodu co zanika całkowicie po benzo i po alkoholu szczegolnie po benzo,powiem wprost jak osiagnac rozluznienie stan miesni ktory jest po benzodiazepinach??? z tego co obserwuje ludzi to oni sa bliscy stanu po benzo(jesli chodzi o stan miesni) dlaczego moje miesnie lubia mnie tak denerwowac i czy to powoduje to ze w organizmie brakuje tego odpowiednika naturalnego benzodiazepin co tez wplywaja na receptor GABA.W fobii spolecznej jest udowodnione ze ludzie ci maja niedobor wytwarzanych przez organizm endozepin(?)(jesli komus by zalezalo na dokladnej nazwie to dostarcze ale ogolnie chodzi o to ze przy mojej fobii zauwazylem ze miesnie calego organizmu napwet jesli nie sa poddane sytuacji stresogennej to i tak sa napiete bez powodu.

Jesli chodzi o benzo to spasowaly mi od poczatku to tak jakby to cos czego mi brakowalo do tej pory,jak do tej pory nie mialem efektow odstawiennych benzo i nie podwyzszam dawek i generalnie nie mam i nie mialem uzaleznienia fizycznego od benzo(napewno bym o tym wiedzial).
SKRÓT - JAK UZYSKAĆ W NATURALNY SPOSóB NP POPRZEZ RELAKSACJE STAN ROZLUŹNIENIA MIĘŚNI I POCZUCIA OPANOWANIA CIAŁA JAK PO BENZODIAZEPINACH?


Benzo uzalezniaja, po jakims czasie tolerancja Ci spadnie i bedziesz sie czuł jeszcze gorzej. Lepiej spróbować czegoś co lezy u podłoża natury np. joga, albo napinanie - rozluźnianie. Pisze o tym na swoim blogu technikirelaksacji.blogspot


Napięcie mięśniowe zawsze wiąże się z napięciem i niepokojem w umyśle. Emocje mają bezpośrednie przełożenie na stan ciała. Podczas stresu organizm jest w pełnej mobilizacji, napięcie powoduje gotowość do walki lub ucieczki. W naszych zwierzęcych ciałach wciąż funkcjonuje ten mechanizm, który w prehistorii pozwalał przetrwać. Podczas lęku i paniki towarzyszy poczucie zagrożenia, jedynym wyjściem jest opuścić miejsce powodujące strach, lub podjąć walkę. Stąd bierze się wyalienowanie i aspołeczność, Stres wprowadza chaos w myśleniu, duże napięcie powoduje paraliż, niemożność podejmowania właściwych reakcji.


Receptą jest relaksacja

Chcąc utrzymać dobra formę psychiczną, zwiększyć siły życiowe oraz osiągnąć duchowe cele należy zacząć od zrelaksowania ciała fizycznego.
Relaksacja zwiększa potencjał umysłu i efektywność intelektualną. Spokojne, zrównoważone myśli sprawiają, że jesteśmy sobą i czujemy się dobrze. Potrafimy właściwie ocenić zdarzenie, bez uprzędzeń i lęków, bez irracjonalnej paniki. Zrelaksowany umysł posiada właściwą percepcje, pozwala wysnuwać wnioski i analizować.

Relaks, swoboda, naturalność ma bezpośrednie przełożenie jakość relacji z innymi ludźmi. Poczucie komfortu i bezpieczeństwa w każdej życiowej okoliczności sprawia, że jesteśmy asertywni i pewni siebie. Odnosimy się z szacunkiem i życzliwością wobec innych.

Zrelaksowane ciało to ciało naenergetyzowane, nie jest ono zmobilizowane, ale pozostaje czujne. To swoista równowaga między pobudzeniem, a sennością. Najważniejsze to nauczyć się zapamiętać i powtarzać czym jest stan rozluźnienia. Długotrwały stres, powoduje zachowania nawykowe: napinanie mięśni, chowanie głowy miedzy ramionami, krotki oddech, ogólne wycofanie. towarzysza temu nawykowy sposób myślenia, wielokrotnie powtarzany i utrwalany ( nieświadomie)

Ćwiczenia fizyczne odprężają umysł, relaks osiągamy poprzez rozluźnianie mięśni. Najpierw wysiłek, potem relaks, napinanie - rozluźnianie. Doskonałym przykładem są tu ćwiczenia jogi. Wykonywanie poszczególnych asan, ma na celu wejście w pozycje, pozostanie w niej na chwile, co powoduje napięcie mięśni, a następnie wyjście, czyli rozluźnienie. Dobroczynny wpływ jogi na ciało fizyczne i psychiczne znali starożytni jogini. Aktualnie ten rodzaj ćwiczeń ma wielu zwolenników.

Jeśli sami zadbamy o spokój w naszym umyśle, przełoży się to na nasze relacje z innymi ludźmi. Unikniemy niepotrzebnych nieporozumień, fałszywych ambicji, czy rywalizacji.

Relaksacja uwalnia od lęków i nerwic, przygnębienia, depresji i apatii, Uwolnienie od stresu zapobiega występowaniu bezsenności, nadciśnieniu, zaburzeniom łaknienia oraz uzależnień.

Jeśli ciągły stan napięcia przechodzi w nawyk, organizm pracuje na najwyższych obrotach nawet wówczas, gdy nie jest to konieczne.

Sprawdź siebie. Czy w tym momencie odczuwasz napięcie w ciele, czy kark i plecy nie są usztywnione ?

Systematyczne, codzienne ćwiczenia usuną napięcie mięśni, skurczonych naczyń krwionośnych, nierówną akcję serca i doprowadzą do samoopanowania.

Zaczynamy !

Na początku dobrze jest wykonywać ćwiczenia w pozycji leżącej.
Połóż się, poczuj wygodę i swobodne rozluźnienie, następnie napnij na ok. 10 s. mięśnie prawej ręki i rozluźnij, możesz lekko potrząsnąć ręką. Teraz napnij mięśnie lewej ręki na ok 10s. i rozluźnij.
Przechodź kolejno do pozostałych części ciała:

-plecy
-brzuch
-pośladki
-miednica
-prawa noga
-lewa noga
-twarz

System jest prosty i powtarzalny: napinanie - rozluźnianie. Każda z czynności trwa około 10s.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_z_



Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PO[L]SKA
Płeć: mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:41, 25 Maj 2011    Temat postu:

Co dzień przez snem słucham 3 utworów relaksacyjnych , a na dzinne rozluźnianie mięśni polecam medytację , treningi jacobsona ( tak to się pisało ? ) sposobów jest sporo , jednak wszędzie potrzebna jest cisza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
free21



Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:02, 15 Cze 2011    Temat postu:

Jedną z najlepszych metod relaksacji na początek jest rebirthing - masz tu obok temat o metodzie. Po prostu polega na rozluźnianiu bloków mięśniowych i napięć.

Niestety raczej nie wolno iść na sesje będąc na benzodiazepinach. Trzeba wcześniej koniecznie poinformować o tym rebirthera, że takie środki się przyjmuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ILoveWhiteTea



Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 324
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Kraków/Olkusz
Płeć: mężczyzna

PostWysłany: Nie 19:45, 02 Paź 2011    Temat postu:

Inozytol pomaga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum FOBIA SPOŁECZNA - ogólnopolska strona dla lękliwych społecznie. Strona Główna -> Leki; terapie; inne skuteczne metody leczenia fobii społecznej; zioła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin